נשירת שיער: גזירת גורל או שניתן לטפל?

סובלים מנשירת שיער? אפשר לטפל ביעילות ולעצור את השלכת...על הסיבות לנשירת שיער שאתם צריכים להכיר ומה גם אתם יכולים לעשות כדי לעצור אותה

מהי נשירת שיער?

נשירת שיער היא תהליך טבעי שמתרחש באופן קבוע מרגע הלידה, אך יחד עם זאת, נשים וגברים רבים יסבלו לאורך חייהם מעודף נשירת שיער מסיבות שונות. בדרך כלל היא מפריעה מבחינה אסתטית, אך במרבית המקרים היא נועדה להוות נורת אזהרה, וחשוב לבדוק את הסיבות להיווצרותה ולפעול לעצירתה.
נשירת שיער היא תופעה נפוצה בקרב נשים וגברים
כשמדובר בנשירת שיער נשים מדברות על כך בפתיחות רבה יותר, אולי בגלל העובדה שנשירת שיער אחרי לידה היא תופעה נפוצה מאוד. אך אף על פי שבשנים האחרונות גם גברים רבים סובלים מנשירת שיער אם תשאלו על נשירת שיער גברים, ייתכן שתיתקלו במבוכה או בהסתרה של התופעה למרות שבשנים האחרונות ניתן לראות יותר ויותר גברים עם ראשים מבריקים ומנצנצים מאשר בעבר…

מיתוסים לגבי נשירת שיער ושיער דליל שהגיעה העת להפריך

לאורך השנים צצו מיתוסים שונים באשר לבעיית נשירת השיער. הנה כמה מהם:

  • להבדיל ממה שנהוג לחשוב, חבישת כובע לא תגרום לכם לנשירת שיער, אלא דווקא תשמור על חוזק השערה מפני השמש הישראלית החזקה, שגורמת לשיער להידקק ולהישבר.

  • חפיפה יומיומית וסירוק השיער לא יגבירו נשירה של שערות, אך יחד עם חשיפה מוגברת לשמפו היא פוגעת בחומציות הטבעית של הקרקפת, מייבשת אותה וגורמת לשערה להישבר.

  • מכיוון שהשיער נחשב לאיבר בגופנו, גם הוא מושפע מלחות, לכלוך, חשיפה לשמש, לכימיקלים ולמוצרי טיפוח שונים. אף על פי שנהוג לחשוב שהוא אוסף של תאים מתים, אין זה נכון. השיער נושם וסופג כל חומר אליו הוא נחשף, ולכן חשוב להגן עליו מחומרים שעלולים לפגוע בו ולטפח אותו באמצעות חומרים מזינים.

  • לאורך השיער ולמשקלו אין השפעה על נשירת השיער, וגם תספורת קצרה לא תמנע ממנו לנשור.

  • גילוח השיער יכול רק לחזק שערה קיימת, אך אין ביכולתו למנוע נשירת שיער, כיוון שהוא לא משפיע על זקיקי השערה, שנמצאים מתחת לקרקפת.

אילו טיפולים טבעיים קיימים לטיפול בנשירת שיער?

אם הסיבה לנשירת השיער נעוצה בבעיה בריאותית או בחסר תזונתי יש להציע טיפול משולב המבוסס על שינוי תזונתי באמצעות תזונה מותאמת, תוספי תזונה מתאימים ותכשירים מקצועיים יחד עם זאת לטיפול בנשירת שיער תרופות סבתא וטיפולים טבעיים רבים, שגם אם לא הוכחו מדעית כמונעי נשירת שיער, הם עשויים לסייע בתהליך השיקום, לשפר את מראה השערה ולהזין אותה. הנה כמה מהנפוצים שבהם:

  • ביצים ודבש – מריחת ביצה טרייה יחד עם דבש על הקרקפת והשערות הן בין תרופות הסבתא המוכרות ביותר בקרב מגוון עמים ועדות ברחבי העולם. הדבש ידוע גם ברפואות עממיות כבעל סגולות ריפוי. נהוג לחפוף עם התערובת, להמתין כשעה ולשטוף.

  • שמן זית – השמן מעניק לחות לקרקפת ולשערה, וכך שומר עליה שלא תישבר בקלות. מטפלים ברפואה טבעית ממליצים לחמם את השמן מעט, לעסות אתו את הקרקפת בעדינות ולחפוף לאחר מספר שעות. ניתן להוסיף לשמן הזית שמן שקדים, שמן קיק או שמן ארגן, שמוכרים כמעניקי לחות וכמיטיבים עם עור הגוף והקרקפת. ניתן לשלב עם השמנים הללו גם עלי מרווה, הדס או רוזמרין, שמסייעים בלחלוח הקרקפת והשיער ואף במניעת קשקשים.

  • חינה – החינה, שמעניקה גוון אדמדם לשיער ידועה כטיפול טבעי לחיזוק השיער, ויש שנוהגים לצבוע באמצעותה את שערם באופן קבוע.

אילו ויטמינים ומינרלים יכולים לעזור?

למי שסובל מנשירת שיער ויטמינים ותוספי תזונה מתאימים יכולים לסייע על ידי השלמת חוסרים. הנה כמה ויטמינים שאתם צריכים להכיר לפני שאתם מתחילים בטיפול בנשירת שיער

  1. ביוטין – המקור העיקרי לביוטין, שהוא ויטמין מקבוצת B הוא ביצים, ונמצא שיש לו קשר ישיר לצמיחת שיער. מחסור בביוטין בהחלט יכול להוות סיבה לנשירת שיער את הביוטין ניתן לצרוך דרך ביצים, קטניות, אגוזים וכרובית או באמצעות מוצרי Bethair מבוססי הביוטין והקפאין אשר מספקים מענה מצויין למחסור זה.
  2. ברזל ואבץ – סביר להניח, שאם תבקשו מרופא המשפחה בדיקת דם לצורך איתור חוסרים באבץ בגלל נשירת השיער הוא ירים גבה. יחד עם זאת, ידוע שמחסור באבץ ו/או בברזל עלול לגרום לתת – פעילות של בלוטת התריס ולסוגים מסוימים של אנמיה, שהם בין הגורמים לנשירת שיער, בעיקר בקרב נשים. את החוסרים הללו ניתן להשלים באמצעות צריכה של קטניות מיובשות, ירוקים כמו כוסברה ופטרוזיליה, ברוקולי, אגוזים ודגנים מלאים. ניתן לצרוך אבץ וברזל גם כתוסף תזונה.
  3. ויטמין D – מחקרים מצאו שיש קשר בין ויטמין D ונשירת שיער, שכן זה הויטמין שאחראי לבריאותם של זקיקי השיער. כמו כן, הוא מסייע לספיגת סידן בגוף, שחיוני גם הוא לצמיחת השיער. בצורתו D3 הוא אחראי לייצר קרטין, שמסייע ליצירת רקמות שונות בגוף, ביניהן השיער. ויטמין D נצרך ממקורות מזון שונים ומיוצר בגוף בעת חשיפה ישירה לשמש. מומלץ להיחשף לשמש בין 10 ל – 15 דקות מידי יום ולצרוך במידה מתונה דגי סלמון ומקרל, פטריות, חלבון ביצה, מיץ תפוזים טבעי, חלב וגבינות. ויטמין D ניתן לצרוך גם כתוסף תזונה.
  4. חלבון – החלבון מעורב בתהליכי בנייה של תאים בגוף האדם, ולכן דיאטה דלת חלבון עלולה לפגוע גם בבניית תאי השערה. חשוב לדעת, שספורטאים ומתאמנים זקוקים לכמות חלבון גבוהה יותר מכיוון שהם זקוקים לו לצורך בניית שריר. חלבון ניתן לצרוך דרך בשר, עוף, ביצים וקטניות יבשות.
  5. אומגה 3 – חומצת השומן מסייעת להגביר את לחות השערה ומונע את שבירתה. אומגה 3 מצויה בשפע בדגי סלמון, מקרל, טונה וסרדינים, בזרעי פשתן ובטופו. כמו כן, ניתן לצרוך אותה בטבליות.

טיפול בנשירת שיער באמצעות תכשירים ותוספי תזונה מתאימים

לנו ב Bethair מגוון פתרונות ודרכי טיפול בנשירת שיער בשיטות מתקדמות. על ידי פיתוח סדרת תכשירים אנו מסייעים לשיער להתחדש, להתחזק ולצמוח מחדש. קו התכשירים המיוחד שלנו מציע נוסחה טיפולית לחיזוק השיער, תוספת נפח ושיפור מרקם וצפיפות השערה באמצעות נוזל טיפולי רב עוצמה על בסיס ביוטין וקפאין, שמפו אקטיבי טיפולי וכן טבליות תוספי תזונה. הטיפולים כולם מהירים וניתן לצפות לתוצאות כבר לאחר שלושה חודשי טיפול בלבד. רוצים לדעת עוד? מוזמנים לקרוא יותר על המוצרים שלנו.

היום זה הזמן הטוב ביותר להחזיר לשיערכם את מה שאבד לו ולהחזיר את הביטחון העצמי שנובע משיער בריא וחזק

סדרת מוצרי בטהייר bethair